#1 2010-02-07 11:32:27

Mullock

- - - - - -

Zarejestrowany: 2009-08-09
Posty: 1782
Punktów :   23 
Ulubiona Postać: Scrab

Abe's Oddysee Solucja by Alvarez

Tutaj umieszczam solucje do Abe's Oddysee napisaną przez Alvareza z oddworld.prv.pl

Na potrzeby tego opisu przyjąłem system skrótów: P i L oznaczają odpowiednio " w prawo" i "w lewo" - chodzi tu o jeden ekran w prawo lub w lewo. Skróty G i D oznaczają "góra" i "dół", ale w tym wypadku chodzi o wdrapanie się o platformę powyżej lub niżej, nie zaś o przejście całego ekranu. Tak więc 3xP oznacza "idź trzy ekrany w prawo", 2xD oznacza "zejdź o dwie platformy".

Rupture Farms

(28 Mudokonów do uratowania - mapka "Zulag 1" znajduje się obok)

SAVEPOINT. Idź w prawo i kucnij za dużą beczką, przyciśnij D - znajdziesz pierwszy sekret.

Ukryty Obszar nr 1
      Idź w lewo do końca platformy, skocz w lewą stronę, na dole pociągnij za dźwignię. Przeturlaj się w prawo i rozpadliną zejdź na dół. Skradaj się w prawo (z ALT-em) i opuść się D, potem natychmiast ustaw się po krawędzią platformy Sliga. Kiedy on będzie zeskakiwał na dół, podciągnij się i stań przy dźwigni - pociągnij, kiedy będzie przechodził nad klapą. Teraz wracaj G. Ustaw się po lewej stronie szczeliny, zagadaj do Mudokona (1) - potem we właściwym momencie zawołaj go (2), aby przeszedł pod zabójczym ostrzem. Kiedy stanie na krawędzi, jeszcze raz powiedz (2) - wtedy spadnie na dół. Przeskocz w prawo i przejdź z ostrze. Przełóż wajchę - teraz musisz wywołać (1,2) drugiego Mudokona. Niech przejdzie pod ostrzem i stanie pośrodku. Każ mu czekać (3), ponownie przełóż wajchę i idź na drugą stronę szczeliny. Teraz powtórz numer, tak aby zielony ludek sforsował drugie ostrze i spadł na dół. Zejdź za nim D - sprowadź obydwu na niższy poziom, potem otwórz portal (chant - 0) - jeśli przez przypadek rozpędziłeś ptaki, opuść na moment ten ekran i wróć. Uratowałeś właśnie pierwszych trzech Mudokonów. Wracaj na samą górę do korytarza.
Biegnij P. Na następnym ekranie możesz włożyć rękę (klawisz ) do "Directory" - zobaczysz mapę Rupture Farm (screen obok tekstu). Pędź P i wejdź na wyższy poziom, P. Wejdź w drzwi, P, na końcu platformy znowu w drzwi i błyskawicznie P. SAVEPOINT. Dwa skoki - pierwszy krótki, drugi z wiszeniem; potem idź P. Skradaj się - SAVEPOINT. Opanuj umysł Sliga, wykonując chant (0) - idź nim w lewo i przełóż dźwignię, potem 3xP. Tam zastrzel (Z) drugiego Sliga i zdetonuj swojego "nosiciela" (0). Niech Abe idzie P,D,L i znowu przykucnie za wielką beczką. Wciśnij D.

Ukryty Obszar nr 2
      Skradaj się w lewo, przeskocz rozpadlinę i weź granat z maszyny (klawisz G). Kucnij i podejdź do krawędzi - poturlaj granat, tak aby wylądował pod czerwonym latającym droidem. Teraz wstań i wykonaj chant - aż w końcu opanujesz jednego Sliga. Idź P i zeskocz na dół. Natychmiast strzelaj w lewo, potem zdetonuj Sliga. Weź granat, idź 2xD i wysadź drugiego droida. Wykonaj chant i uratuj dwóch Mudokonów. Idź 2xG, weź granat i wracaj do korytarza.
P,G,2xL, przeskocz pierwszą rozpadlinę (tam gdzie są cztery bomby) i wrzuć do niej granat. Teraz zeskocz D - za dużą beczką jest kolejny sekret (wciśnij 2xD).

Ukryty Obszar nr 3
      Cofnij się o jeden kroczek w prawo, potem skocz z miejsca w lewo. 2xD, przejdź pod ostrzem i przełóż wajchę. Wracaj 2xG - wyprowadź po kolei obydwu Mudokonów pod ostrzem i sprowadź ich na sam dół. Tam każ im czekać i przeturlaj się w lewo pod ostrzem. Przełóż wajchę i zawołaj Mudokonów, tak aby przeszli pod ostrzem na lewą stronę. Otwórz portal (0), przełóż wajchę i wracaj turlając się w prawo. 2xG, przejdź pod ostrzem w lewo. Weź rozpęd - musisz przebiec w prawo pod ostrzem i wykonać skok z rozbiegu z wiszeniem, aby dostać się na najwyższa platformę. Potem 2xG.
2xL, D, L. Stań pod pętlą, pociągnij ją i natychmiast pędź w stronę zapadni - musisz spaść na dół.

Ukryty Obszar nr 4
      Banalnie łatwy. Z maszyny weź granat i spuść go na dół na Sliga, Weź kolejny granat i 2xD. Zeskocz z platformy w prawo i granatem rzuć w minę. Wyjdź na chwilkę z ekranu, aby odnowić portal i chant. Potem G, chant i skocz w portal.
Wróć 2xL. Zagadaj Mudokona (1,2) i poprowadź go 3xP, aż do windy, tam każ mu czekać (3). Wróć 2xL, zawołaj drugiego rodaka, i razem idźcie z powrotem do windy (2xP). Całą trójką zjedźcie na dół, chant. Wejdź w drzwi. SAVEPOINT. Zagadaj Mudokona (1,2), idźcie 2xP, każ mu czekać. Wróć L, zawołaj drugiego Mudokona i idźcie P. Tutaj chant, G, P. Pociągnij wajchę, kiedy Slig będzie przechodził nad zapadnią. Teraz jeszcze raz szarpnij dźwignię i jak najszybciej sam wskocz w otwór.

Ukryty Obszar nr 5
      Skradaj się w lewo i spadnij tak, aby wylądować w cieniu. Kiedy Slig będzie odwrócony idź w prawo i spadnij w szczelinę. Z maszyny weź granat (jeśli go nie masz). Przejdź w lewo pod ostrzem, przeskocz otwór. Parę kroków w lewo, odwróć się i granatem zniszcz latającego czerwonego droida. Teraz opanuj Sliga na dole i wprowadź go na minę. Opuść na chwilę ekran, wróć i chant. Weź granat i G. Wyczekaj w zawisie właściwy moment - kiedy Slig się odwróci, wejdź na gorę i skryj się w cieniu, potem na platformę powyżej. Stamtąd zabij Sliga granatem. Sprowadź Mudokona 2xD, otwórz mu portal. Potem wracaj 2xG, otwórz portal dla siebie i wskocz.
D,P. SAVEPOINT. Dwa skoki: pierwszy zwykły, drugi z wiszeniem - uwaga na spadające pionowo głazy! P, napotykasz pierwszą minę - należy ją rozbroić (przykucnąć obok i wcisnąć CTRL, kiedy mina błyska na zielono). Ta mina błyska według schematu 2 czerwone błyski-1 zielony. G,P. Pociągnij wajchę, kiedy Slig stanie nad zapadnią; drugiego opanuj i zdetonuj. Przejdź na platformę po prawej stronie i pociągnij drugą wajchę. Z powrotem D, pogadaj z Mudokonem, prowadź go L, tam chant. Wracaj P, G, P. SAVEPOINT. Opanuj i zdetonuj Sliga w tle. Turlaj się w prawo przez szczelinę, zagadaj z Mudokonem (1,2) i P. Każ mu czekać (3), G, przełóż dźwignię. P, pociągnij za wajchę, w momencie, gdy Slig będzie pod ostrzem. Wracaj L, chant, 2xP. Stań w cieniu, powiedz (1,2) - jest tam ukryty Mudokon. Wracaj z nim 2xL, chant, 3xP. skradaj się za plecami strażnika w prawo, wykorzystując dwa cienie. Potem 2xP. Przeturlaj się pod ostrzami i P. Stań w cieniu i powiedz (1,2) - jest tam ukryty Mudokon. Wyprowadź go do światła i zostaw. Podejdź do drugiego Mudokona i odprowadź go parę kroków w lewo. Idź P, ściągnij uwagę Sliga i gnaj L, aż do dźwigni - natychmiast za nią pociągnij, tak aby Slig zginął pod spadającą beczką. Teraz zaprowadź obu Mudokonów P, otwórz portal. Wracaj 2xL, wyprowadź po kolei obydwu Mudokonów w prawo, 2xP, i znowu otwórz portal. Pociągnij dźwignię po prawej stronie - otworzą się drzwi do Zulag 1. Nie wchodź w nie, tylko wracaj 3xL i wejdź w drzwi.
SAVEPOINT. Pędź błyskawicznie 2xL, SAVEPOINT. Weź z maszyny granat i poturlaj się P, tuż za krawędzią ekranu zatrzymaj się i poturlaj granat w prawo, tam gdzie zeskakuje Slig. Wracaj L. Kiedy usłyszysz eksplozję, wróć, aby sprawdzić rezultaty - musisz próbować tak długo, aż go zabijesz. Stań na windzie i jedź na samą górę. Podejdź do prawej krawędzi windy i skocz w prawo, na dole ukucnij i turlaj się w prawo.

Ukryty Obszar nr 6
Wytocz się z rury i stań. Obserwuj pracę ostrzy - kiedy dwa pierwsze będą mniej więcej równo podnosić się do góry, skocz. Odczekaj ułamek sekundy, aby trzecie ostrze zrobiło ci miejsce i znowu skocz. Potem ostatnim skokiem dostań się na bezpieczny teren. Poturlaj się P przez rurę, wstań, chant i powrót L. Zejdź na dół tam gdzie spadają kamyczki.
D, L, pociągnij wajchę, weź granat i jedź windą na samą górę. Idź w lewo, kucnij i sturlaj granat w szczelinę, tak aby rozsadził miny. Zejdź tam i jeszcze raz D. Natychmiast kucnij i turlaj się L.

Stockyard Escape
(12 Mudokonów do uratowania)


      SAVEPOINT. Lądujesz na platformie, przeskocz otwór i L. Na następnym ekranie natychmiast wykonaj "chant" (Mudokon jest ukryty w cieniach na dole), później L. Są tu detektory ruchu - Abe powinien stać nieruchomo kiedy znajduje się na nim jeden z czerwonych promieni. Można je łatwo oszukać - wystarczy turlać się cały czas. Na następnym ekranie zejdź na dół - w prawym dolnym rogu są drzwi, za nimi:
Ukryta Obszar nr 7
      Lądujesz na platformie w tle. L, SAVEPOINT, otwórz portal i wskocz w niego. Czeka nas dość trudny kawałek. Na nowej planszy natychmiast otwórz portal, zeskocz na dół i P. Na następnym ekranie przyciągnij uwagę Scraba, biegiem L, wykonaj skok z rozbiegu z wiszeniem, tak aby znaleźć się na platformie, na której zaczynałeś. Teraz szybko zagadaj z Mudokonem (1,2), zeskocz i pędź 4xP - będzie cię gonił Scrab. Po drodze musisz skakać - na drugim ekranie jedna wyrwa, na trzecim dwie. Na czwartym ekranie skok z rozbiegu z wiszeniem, tak aby wciągnąć się na platformę przy końcu korytarza, gdzie nie dosięgnie cię Scrab. Jeśli wszystko wykonałeś poprawnie, górnym korytarzem powinien przybiec za tobą Mudokon. Otwórz dla niego portal. Wyczekaj kiedy Scrab będzie po prawej stronie i pędź z powrotem (4xL ze skokami). Na końcu skok z wiszeniem, aby wylądować na platformie startowej. Ponownie zagadaj do Mudokona (1,2) i powtórz cały bieg w prawo. Wprowadź Mudokona w portal i wracaj w lewo - tym razem jednak nie skacz na ostatnią platformę, ale skieruj się w portal, który otworzyłeś pod nią. Teraz P i wejdź w drzwi.
Wracaj na górę, dwa skoki i L. Na następnym ekranie wyczekaj, aż Scrab będzie po prawej stronie, wykonaj skok z rozbiegu. Spadniesz na dół, ale pędź dalej i wykonaj skok z rozbiegu z wiszeniem. Wciągnij się i L. Skacz w lewo, uważając na detektor ruchu - na środku jest SAVEPOINT. Wyjdź L. Przeskocz szparę, wykonaj chant i przeczytaj wiadomość. L, SAVEPOINT, przeskocz rozpadlinę, chant, L. Przeskocz minę, stań na krawędzi i przeskocz - obudzi się Slig. Kiedy wyjdzie ukryj się w cieniu głazu. Wróci i mnie cię - skradaj się L i na następnym ekranie znów skryj się w cieniu głazu. Teraz wyczekaj moment, aż obydwaj Sligowie wyjdą, D, kucnij i poturlaj się w lewo, chowając się za maleńkim głazem. Kiedy Slig na dole minie cię, idź L, przeskocz minę i D. Zeskocz na dół - SAVEPOINT. Odbezpiecz minę i ostrożnie L. Przyciągnij uwagę Sligów i gnaj P, na końcu skok z wiszeniem, tak aby przeskoczyć minę i znaleźć się poziom wyżej. Goniący cię Slig wyleci w powietrze. D i przygotuj się do:

Ukryty Obszar nr 8
      Natychmiast skocz do przodu, aby zawisnąć - Slig będzie strzelał. Kiedy już zawróci, podciągnij się i gnaj za nim P. Nie zatrzymuj się i na końcu skacz z rozbiegu - musisz zawisnąć w szczelinie. Kiedy obaj Sligowie pójdą, podciągnij się, zagadaj z Mudokonem (1,2), skocz w lewo i odprowadź go jak najdalej do brzegu planszy; tam każ mu czekać (3), a sam skacz ponownie i zawiśnij w otworze. Kiedy Sligowie przejdą, powtórz to samo z drugim Mudokonem. Znów zawiśnij i we właściwym momencie, wejdź na najwyższa platformę, odbezpiecz bombę i zeskakuj na dół do kryjówki. Górny Slig wyleci w powietrze, możesz wejść na jego poziom, przeprowadź Mudokonów na ekran w lewo, chant. Jeśli nie uda ci się opanować i rozerwać dolnego Sliga: D, zaczekaj w zawisie w szczelinie - kiedy Slig odejdzie, pędem L i skok z zawisem na końcu. Potem wejdź w portal.
L i zaczekaj w cieniu. Kiedy Slig będzie zawracał tuż obok Abe'a, skradaj się tuz za jego plecami i wejdź na poziom wyżej po lewej stronie (możesz też spróbować to zrobić poprzez skok z rozbiegu z wiszeniem). L, chant, L, SAVEPOINT. Poczekaj, aż odlecą nietoperze, skocz i z zawisu opuść się w dół. D, lądujesz na platformie - kiedy obudzony Slig przejdzie w prawo, przeskocz tam i pędź za nim P. Na następnym ekranie skok z zawisem, tak złapać się krawędzi kolumny sterczącej na środku, G. Jeśli Slig rozproszył portal, zaczekaj, aż wyjdzie i wyskocz za nim L - potem natychmiast wracaj na szczyt kolumny i wykonaj chant. Wskocz w otwarty portal.

Ukryty Obszar nr 9
      Opanuj Sliga na wyższym poziomie, P i spadnij na sam dół. Powiedz do kumpli "Hello" (1), do Mudokonów "Look Out" (7) i zastrzel Sligów. Zdetonuj Sliga. Niech Abe przeprowadzi Mudokona, przy którym zaczął, jeden ekran w lewo, tam gdzie czeka inny Mudokon. Zejdź na sam dół, P i 3xG, aż wejdziesz na najwyższy poziom. L, stań nad miejscem, gdzie czeka twoja dwójka - tuż nad końcówką ich platformy! Zagadaj (1,2) i kieruj nimi tak, aby zeskoczyli z platformy tuż przy brzeżku i natychmiast ruszaj w prawo - inaczej wpadną na minę! Sprowadź obydwu niżej, teraz P, 3xD, zgromadź całą czwórkę na najniższym poziomie i chant. L, otwórz portal dla siebie i skacz.
L, L, stań nad końcówką platformy - kiedy nie będzie Sliga D, uaktywnij minę i G. Slig się rozerwie, D, P, weź kamienie z worka, 2xL. Nad brzegiem przepaści zaczekaj, aż odlecą nietoperze, potem schodź 2xD. Przeskocz nad rozpadliną w lewo, SAVEPOINT.P, rzucaj kamieniami, aby zdetonować miny, potem otwórz portal i wejdź w niego.

Ukryty Obszar nr 10
      Natychmiast biegnij P, na końcu kucnij i wtocz się do rury. Na kolejnym ekranie błyskawicznie wstań i skocz jeden raz w prawo. Kiedy Slig nie będzie spoglądał, skocz ponownie. Potem obróć się i G. Przeskocz rozpadlinę w prawo i stań w cieniu. Kiedy Slig się odwróci, przeturlaj się P przez rurę, za nią jesteś bezpieczny. Wykonaj chant - dolny strażnik zginie, przejmij górnego. Idź L, zagadaj (1) i strzelaj. Zeskocz, powiedz (1) do Sligów i (7) do Mudokona i możesz strzelać, potem zdetonuj gościnnego Sliga. Niech Abe idzie L i otworzy portal, potem powrót P, chant, D, i wejście w kolejny portal.
Obróć się, G, L. Zejdź w rozpadlinę i przeturlaj się L. Rzuć kamieniem w minę, załatwisz śpiącego strażnika, L. Na kolejnym ekranie musisz się przekradać w lewo za plecami strażnika, wykorzystując po kolei cienie trzech głazów. Następny ekran G, przeturlanie L, D, L i SAVEPOINT. Chant i skocz, aby zebrać kamienie. Wejdź na wyższy poziom, przeskocz minę, L. Sprowokuj Sloga i wracaj pędem P, przeskakując minę. Będąc na dolnym poziomie, przy ognisku, możesz wyeksplorować kolejny sekret: wystarczy przeturlać się do oporu w lewo za ogniskiem.

Ukryty Obszar nr 11
      Wykonaj chant, kucnij i podejdź do brzeżku. Dwa kamienie powinny załatwić miny. Teraz wstań skocz w prawo i pędź P - na środku musisz zacząć się turlać (wciskając X). Za tunelem puść X i przed końcem wykonaj skok z zawisem na platformie. Podciągnij się i odwróć. Za chwilę powtórz bieg i turlanie w drugą stronę, ale na końcu wskocz w portal, który otworzyłeś. Na nowym obszarze skradaj się cichutko P, na następnym ekranie wejdź na platformę po lewej stronie. Wykonaj chant, przejdź ekran w lewo, znowu chant i wróć P. Zeskocz, biegiem w prawo, na końcu skok z zawisem na platformie i podciągnięcie. Kiedy Slog będzie miotał się pod tobą, zeskocz i pędź L, na końcu wskakując w portal.
G, 2xL, D, P. Poczekaj, aż odlecą nietoperze i zejdź w dół. Otwórz portal i wejdź w niego.

Ukryty Obszar nr 12
      Goni cię Slog - Natychmiast pędź 3xP, na trzecim ekranie skok z zawisem i G. Wyjdziesz w tle - wykonaj chant, L, kolejny chant, P i z powrotem przez drzwi. Kiedy Slog będzie się męczył pod twoją platformą zeskocz i pędź 3xL - na ostatnim ekranie wskocz w portal.
Zabierz sobie paczkę kamieni, wejdź na wyższy poziom, 2xL,D. Teraz L, sprowokuj Sloga i wracaj pędem P. Tam wykonaj skok z zawisem, aby dostać się na poziom wyżej. Kiedy dobiegnie tu Slog powtórz bieg w przeciwną stronę: zeskok, L, przeskocz nad miną. Potem znowu L i skradaj się cichutko, aż staniesz pod śpiącym Slogiem. Rzuć kamieniem w lewo w górę, tak aby zdetonować miny i Sloga. Potem kamieniami wysadź resztę min (możesz zawrócić po kamyczki, jeśli zabraknie), G, L. Tutaj chant i ostrożnie schodź w dół. Możesz rozeprzeć się w fotelu i obejrzeć niezły filmik.

Monsaic Lines


      Banalny poziom o charakterze szkoleniowym, przygotowujący do trudniejszych zadań w przyszłości. No ale przejść go trzeba...
      SAVEPOINT, L, włóż łapę do maszyny (przycisk ). Przeskocz przez dwie rozpadliny (uważaj na spadające głazy) i L. Napotykasz pierwszego strażnika (będzie ich jeszcze kilku) - aby cię przepuścili, trzeba powtórzyć melodyjkę, którą oni zagwizdali i wypierdzieli :-). Jeżeli nie pamiętasz: wysoki gwizd - 6, niski gwizd - 8, pierdnięcie -7; temu strażnikowi trzeba odpowiedzieć 6-6-7. D, SAVEPOINT, użyj maszyny. Opanuj Sliga z poziomu niżej, idź L, zabij drugiego Sliga i zdetonuj swojego "gospodarza". Wejdź w drzwi. Teraz P - najpierw potrenuj turlanie w biegu (X), ekran dalej wskakiwanie do rur. Wejdź w drzwi na końcu. Idź w prawo, D, L,G,L. Jedź windą na górę, L. SAVEPOINT, czeka tam kolejny strażnik - hasło 6-6-8-8-7. Włóż łapkę do maszyny. Przeskocz rozpadlinę, G, L. Tam przełóż dźwignię, zeskocz (SAVEPOINT) i wskocz w rurę. Po drugiej stronie czeka kolejny strażnik (6-6-8-8-6-8-7), L i wejdź w drzwi.
      SAVEPOINT, P, włóż rękę w maszynę i wskocz w rurę. Znowu uruchom maszynę, L, kolejna maszyna, potem chant i wskakuj w portal. Stań na windzie i jedź w dół, zgodnie z mapą, którą widziałeś. Przetocz się L, potem jeszcze raz L obok zielonego ludka pogrążonego w medytacji. Na następnym ekranie wejdź na górę, zrób krok, przykucnij i turlaj się L, aż zatrzymasz się za kolejnym zielonym ludkiem, który przyjmie na siebie atak goniących cię os. Teraz weź rozbieg i wykonaj skok z zawisem na platformie po lewej - wciągnij się i użyj maszyny. Zeskocz i turlaj się z powrotem 2xP, potem G i P. Wjedź windą na samą górę, wykonaj chant. Teraz L, ponownie chant, wejdź na platformę wyżej i skieruj się do drzwi. SAVEPOINT, idź P. Napotkasz strażnika (6-6-8-8-6-8-6-8-7), włóż łapę w maszynę, potem pociągnij za dźwignię i P. Chant, a potem skocz z rozbiegu "na oślep" z krawędzi w prawo. Na dole obróć się, skocz w lewo, wejdź w drzwi (jeśli wejdziesz w drzwi po prawo, jest tam tylko SAVEPOINT i robaczki świętojańskie).
      Maszeruj P (po drodze SAVEPOINT), włóż łapę do maszyny, P. Znajdziesz się na ekranie, na którym ulokowane są dwie rury - jedna prowadzi do Paramonii, druga do Scrabanii. Dźwignia, która je uruchamia jest ekran w prawo. Możesz wybrać dowolną rurę - kolejność nie gra roli.


Paramonia


      SAVEPOINT, P, skorzystaj z maszyny i wykonaj chant. Skradaj się P, podejdź do bomby obok śpiącego Sliga, uruchom zapalnik i wespnij się na platformę do góry. Z worka zabierz kamienie, P. Teraz kamieniami musisz zniszczyć bombę po przeciwległej stronie - najlepiej cofnij się jeden ekran w lewo, stań tuż przy jego krawędzi i rzucaj. Potem P, pociągnij wajchę, L i wskocz w rurę. Na górze pociągnij pierścień i spadnij na dół. Pojawi się Elum - twój wierzchowiec. Dosiądź go, P i przeskocz rozpadlinę. Elum skacze inaczej niż Abe - wybija się z miejsca, więc klawisz skoku należy naciskać w ostatniej chwili.
      Po przeciwległej stronie SAVEPOINT. Pojawi się strażnik, powitaj go (1), potem powtórz sekwencję (8-6-6-8-7). Wjedź windą G, tutaj wykonaj chant, skradaj się P - rzuć kamieniem, aby zlikwidować minę wraz ze Sligiem. Wjedź z Elumem na górę. Tam zwierzak dorwie się do miodu - rzuć kamieniem, aby oberwać ul i gnaj 2xP. Elum za chwilę dołączy. Zneutralizuj bombę (trudna! światełka migają w sekwencji 3cz-1z-2cz-1z-1cz-1z). Dosiądź Eluma i przeskocz rozpadlinę, P, tam szybko następny skok i SAVEPOINT. Zejdź z wierzchowca, skocz w lewo, 2xG, aż znajdziesz się na platformie z dźwignią i bombami. G i wskocz do rury. Na szczycie przejmij Sliga, zeskocz 2xD, zabij drugiego Sliga, znowu 2xD i zdetonuj bombę po lewej. Teraz Abe skacze w lewo i schodzi 4xD, aż do dźwigni. Przełóż wajchę, skocz przez bombę do windy. Jedź na sam dół, każ Elumowi zeskoczyć (1,2), jedź na samą górę. Dosiądź Eluma i L. Na następnym ekranie rój os - zacznie cię gonić, pędź jak najszybciej 7xL przez kolejne ekrany, po drodze przeskakując rozpadliny - na końcu jest SAVEPOINT. Wejdź L.
      Każ Elumowi czekać (3), podejdź pod pierścień i pociągnij go. Wylądujesz na platformie, zejdź 3xD na samo dno. Przestaw wajchę, idź P, przeskocz bombę, użyj maszyn i zapamiętaj sygnał. Wracaj w lewo i wskocz do rury. Teraz weź rozbieg i wykonaj skok z wiszeniem na platformie po prawo. Wciągnij się i użyj pierścienia. 2xD i na dole wskocz w rurę. Dosiądź Eluma i L. SAVEPOINT. Zjedź windą na dół, powitaj strażnika (1) i powtórz mu zapamiętany sygnał (6-8-8-6-7). Idź z Elumem do drugiej windy, wjedźcie na górę i L. Tam zeskocz, SAVEPOINT, L i znowu winda na sam dół. Opanuj Sliga i idź L - zabij pierwszego strażnika. Potem L,D,P i zabij drugiego; zdetonuj Sliga. Dosiądź Eluma i jedź 3xL, przeskocz rozpadlinę (jeśli chcesz, przed skokiem możesz zostawić Eluma i wspiąć się na sam szczyt konstrukcji - jest tam maszynę informacyjna).SAVEPOINT. Zsiądź z Eluma. Opanuj Sliga, idź P i zabij innego Sliga. Wracaj L i wprowadź go na miny. Każ Elumowi czekać, sam wskocz w rurę pośrodku ekranu, wyskoczysz ekran dalej. Otwórz portal i wskocz w niego.

Paramonian Temple

(3 Mudokonów do uratowania)


      2xP, sprowokuj Sliga i pędem L, wskocz do rury. Z oddali przejmij Sliga. Wracaj P, zawołaj psa (2), jedźcie windą na dół, P, 3xD, tam każ psu zaatakować strażnika (3). Załatw psa i zdetonuj Sliga. Niech Abe wskoczy z powrotem do rury, P, pociągnij za dźwignię, jedź winda na sam dół. P, uważając na nietoperza zejdź 2xD, potem znowu D, P i wejdź w drzwi.
Lądujesz w centralnym miejscu świątyni. Prowadzi stąd 7 drzwi - zanim wejdziesz w te najwyższe, prowadzące do sanktuarium, musisz spenetrować pozostałe sześć obszarów i w każdym z nich zapalić łuczywo, odnaleźć melodię (Bell Song) i wykonać chant przy świętych dzwonach. Screen obok pokazuje mapę tych obszarów.

Drzwi nr 1- lewa strona, wyższe piętro, lewe drzwi.
      SAVEPOINT. Idź ostrożnie w lewo - Paramite nie zaatakuje cię, jeśli nie przyprzesz go "do ściany" i nie będziesz poruszał się zbyt gwałtownie. Wejdź na wyższą platformę i L. Stań na skraju i skocz w lewo, tak aby zawisnąć na krawędzi. Podciągnij się, obróć i skocz w prawo, opuść się na dół. Przełóż wajchę i ostrożnie turlaj się P. Ponownie wejdź na platformę, L, stań na windzie i jedź na samą górę. Tam G i weź kawał mięcha. D i wracaj windą na dół. Przykucnij i rzuć mięsem w prawo - kiedy Paramite tam pobiegnie, idź w lewo i włóż łapę do maszyny. Usłyszysz kod - zapamiętaj go. Jedź na górę, tam gdzie w oddali stoi Mudokon. Powitaj go (1) i wypowiedz hasło (6-8-6-8-6-7). Otrzymasz moc "Spirit Rings", zjedź D, chant, idź w lewo i przełóż wajchę. Wracaj na windę, G, ponownie zagadaj z Mudokonem (1; 6-8-6-8-6-7). Jedź na samą górę, tam G, chant, G, przełóż wajchę. 2xD, wejdź na windę i jedź do ekranu z Mudokonem, idź w lewo i wskocz do rury. Kiedy wylądujesz, natychmiast biegnij i właź na skarpę po lewej stronie. Wejdź w drzwi.

Drzwi nr 2 - lewa strona, wyższe piętro, prawe drzwi
      SAVEPOINT. Zeskocz, idź L, natychmiast obróć się i pędź z powrotem - z rozbiegu skocz i zawiśnij na platformie. Podciągnij się i natychmiast wykonaj chant, aby opanować goniącego cię Sliga. Idź L, zabij kumpla i rzuć się w przepaść. Niech Abe zeskoczy i L. Zabierz kamień z worka pod sufitem - trzeba skoczyć z rozbiegu (jeśli nie masz miejsca, bo niesiesz mięso, to je wyrzuć). Idź L, musisz tu wykonać dwa skoki - uważaj na latającego nietoperza! Jego dotyk jest śmiertelny, najlepiej przykucnąć, kiedy się zbliży. Idź L, po cichutku skradaj się w stronę miny. Kucnij, odbezpiecz ją i biegnij w prawo - Slog wyleci w powietrze. Przełóż wajchę, włóż rękę do maszyny, P, ponownie skoki, 2xP i poturlaj się P przez szczelinę. Poturlaj kamień, tak aby zdetonować minę. Wykonaj chant pod dzwonami i wejdź w drzwi.

Drzwi nr 3 - prawa strona, wyższe piętro, lewe drzwi
      Zeskocz. Zauważ dziwną plamę na podłodze - stąpnięcie na nią wyzwala lawinę kamieni. Idź L, niech Paramite podąża za tobą 2xP. Na tym ekranie musisz go zabić - turlaj się w tę i z powrotem, zmieniając rytm, w pobliżu prawej strony ekranu, tam gdzie jest zapadnia - w końcu któryś z głazów go przygniecie. (Jeśli masz przypadkiem kawałek mięsa z poprzednich fragmentów, to użyj go jako przynęty). Zawróć 2xL, włóż łapę w maszynę. Teraz turlaj się 4xP, tam ostrożnie zwróć uwagę Paramite'a i wracaj L. Wykorzystaj zapadnię, aby go rozgnieść. Ponownie ostrożnie wturlaj się P - za chwilę z sufitu zjedzie kolejny. Ponownie wyciągnij go L i załatw za pomocą zapadni. Potem powtórz ten numer jeszcze raz. Idź P, wejdź na górę, przestaw dźwignię. Wracaj 2xL, wykonaj chant, wejdź w drzwi.

Drzwi nr 4 - prawa strona, wyższe piętro, prawe drzwi
      P. Czekają tu cię dwa skoki - uważaj na wahadła i dwa zabójcze nietoperze! Najlepiej kucaj tuż po skoku , wtedy cię nie dosięgną. P, tutaj czyha kolejny nietoperz. Musisz rozbroić minę, możesz ją też przeskoczyć (z rozbiegu z zawisem) i 2xG. Odwróć się i skocz w lewo - musisz rozbroić co najmniej 2 miny (błyskają wg schematu 3cz-1z-1cz-1z-2cz-1z). Przełóż wajchę i przeskocz rozpadlinę z lewej. Skradaj się L, stań pod pierścieniem i odwróć w prawo. Podskocz, szarpiąc za pierścień i natychmiast gnaj P, przeskakując na platformę z minami. 2xD, zeskocz w lewo, tak aby uniknąć miny i nietoperza. L i ponownie sforsuj wahadła. Uważaj na ostatni skok - nie należy go wykonywać z samej krawędzi, tylko kroczek wcześniej! L, wejdź w drzwi.

Drzwi nr 5 - prawa strona, niższe piętro, lewe drzwi
      2xG, weź mięso, 2xG. P, ostrożnie dojdź do środka ekranu, kucnij i rzuć mięsem w lewo, tak aby Paramite przeszedł na lewą stronę. Wejdź na platformę od prawej strony, weź mięso i zeskocz w tym samym miejscu. Idź ostrożnie P, zaraz na skraju ekranu stań i rzuć mięsem daleko w prawo. Biegnący Paramite zwolni głaz - uciekaj L - wskocz na platformę powyżej. Idź L, 2xD, weź mięso, 2xD, L, G, włóż łapę w maszynę, D. Idź L, i natychmiast uciekaj 2xP - zaatakuje cię Paramite. Za chwilę ostrożnie wróć L, dojdź do środka ekranu, kucnij i rzuć mięso w prawo. Idź L i 5xD. Weź mięso i skokiem z rozbiegu dostań się na wyższą lewą platformę. L, dojdź do skraju i rzuć mięsem w ul. Kiedy pszczoły znikną, zeskocz, pędź przełożyć dźwignię i błyskawicznie wracaj w prawo na skarpę. P, 5xG, 2xP, 2xG, weź mięso,2xG, L. Stań tuż za dźwignią i rzuć mięsem w lewo, tak aby wylądowało na ciemnej plamie (klawisze Z+). Odwróć się i szarpnij za dźwignię. Wróć po mięso: P, 2xD, i przyjdź tu z powrotem. Teraz ostrożnie L i natychmiast P. Idź do dźwigni, niech Paramite idzie za tobą. Powtórz rzut mięchem i numer z dźwignią. Idź L, chant pod dzwonami i wyjście gotowe. Jeśli chcesz, możesz jednak jeszcze chwilę tu pozostać i spróbować zmierzyć się z kolejnym sekretem. (W tym celu idź 4xP, po drodze zabierając mięso)

Ukryty Obszar nr 13
      Potocz się P, tam gdzie przedtem tkwił głaz. Po drugiej stronie jest SAVEPOINT, upewnij się że masz mięso, otwórz portal i wskocz. Rzuć mięsem i natychmiast turlaj się P przez rurę, zatrzymaj się dopiero pod kolejną platformą i wdrapuj się na nią jak najszybciej. Teraz przygotuj się do ekstremalnej sekwencji, którą musisz wykonać absolutnie perfekcyjnie: płynnie i szybko. Od niej zależy całe powodzenie tego fragmentu gry. Stań pod workiem z mięsem, obróć się w lewo, zagadaj do Mudokona (1,2). Teraz start: podskocz (aby strącić mięso), skocz w lewo, kucnij, turlaj się L, tuż za rurą wyprostuj się, chant, kiedy tylko Mudokon na górze wskoczy w portal, biegnij w lewo i wskocz we własny. Jeśli w momencie skoku nadal słyszałeś jedzących Paramitów, jest ok., w przeciwnym wypadku zapomnij... Teraz tocz się 2xL, weź z góry mięso, 2xP, otwórz portal i wskakuj. Z szybkością nadświetlną tuż po wylądowaniu ciśnij mięsem w prawo, kucnij, turlaj się P przez rurę, aż do platformy i wdrapuj się na górę. Nie masz ani chwili na zastanawianie się. Stąd po raz kolejny musisz powtórzyć sekwencję biegu w lewo: zawołaj Mudokona, przywab Paramitów mięsem, itd. Potem czeka cię jeszcze jeden nawrót - zabierz mięso i wskakuj w portal, i powtórz sekwencje biegu w prawo, później ucieczki w lewo. Kiedy ostatni Mudokon wskoczy w portal, z sufitu zaczynają spadać głazy - musisz sforsować je błyskawicznie, bo na plecach masz pościg (przepuść pierwszy głaz, który spada obok ciebie, następne spadają już regularnie w to samo miejsce). Wyskocz przez portal i możesz być z siebie dumny.

Drzwi nr 6 - prawa strona, niższe piętro, prawe drzwi
      2xL, 4xG. Turlaj się L, włóż łapę do maszyny, potem strąć kawałek mięsa i turlaj się P.G i 2xL. Ostrożnie zbliżaj się do dźwigni - w pewnym momencie potoczy się w twoją stronę wielki głaz. Uciekaj 2xP, na końcu platformy nie skacz, tylko spadnij w przepaść - Abe automatycznie złapie się krawędzi. Teraz wracaj G, 2xL, przełóż dźwignię, 2xP, przejdź na platformę po prawej i wskocz do rury. Na kolejnej platformie wskocz do rury po lewej. Potem idź przełożyć dźwignię i za pomocą rur wracaj. Zejdź 3xD - skocz tak aby strącić mięso. Kiedy Paramite będzie zajęty żarciem, bardzo ostrożnie idź L i tuż za krawędzią ekranu zawracaj i właź na górę. Strąć mięso - tym razem obydwa zwierzaki powinny przybiec na ucztę (jeśli tak się nie stało, musisz jeszcze raz sprowokować tego, który jest ekran w lewo). Pędź L i skokiem z rozbiegu z wiszeniem wdrap się na skarpę po lewej stronie. Chant i wejdź w drzwi.
Paramite Nest

      Możesz teraz wejść w najwyższe drzwi. Plansza ukryta jest w ciemnościach - prawie do końca. Jeśli chcesz, możesz wskoczyć do rury, następnie poruszając się całym system rur wykonać zwiad całego poziomu. Ostatecznie i tak wrócisz do miejsca startowego. Ten poziom wymaga sporej koncentracji i płynnego wykonywania kolejnych ewolucji - musisz go przejść metodą prób i błędów.
Stań na windzie, jedź do góry, tam natychmiast biegnij w lewo, wykonaj skok z zawisem. Właź na górę, odwróć się w prawo, natychmiast skacz i gnaj P. Tam ostrożnie - czeka cię zapadnia. Przeskocz ją i ustaw się na krawędzi. Zeskocz w prawo i gnaj P, na samym końcu skok z rozbiegu z wiszeniem, tak abyś trafił w platformę z prawej. G, natychmiast podciągaj się i biegnij w lewo - skok z wiszeniem i właź na platformę. Weź rozbieg i przeskocz na platformę po prawej, G. Teraz ustaw się pod krawędzią platformy, właź na górę, biegnij w lewo, mniej więcej w połowie zacznij się turlać. Spadniesz z krawędzi, nadal gnaj L, przeskocz rozpadlinę, potem skocz aby zawisnąć na platformie. Wciągaj się do góry, biegnij L, tam zacznij się turlać pod dwoma przeszkodami, L, nie zrażaj się Paramitami, jeszcze raz L i na końcu z rozbiegu zawiśnij na platformie. Wciągnij się na górę i jak najszybciej wskocz do rury.
Weź dwa kawałki mięsa i wskocz do rury po prawej. Stań na krawędzi i rzuć jak najdalej w prawo oba kawałki mięsiwa. Zeskocz i błyskawicznie właź w drzwi. Teraz otwórz sobie portal i wskocz w niego (ostrożnie! - można spaść z urwiska).

SAVEPOINT, wejdź w drzwi, 2xL, przeskocz rozpadlinę, wejdź w drzwi, SAVEPOINT, 4xP, przełóż dźwignię, L, wskakuj do rury po prawo.

Scrabania

      SAVEPOINT, L. Musisz pozbyć się Sliga z platformy, można to zrobić na kilka sposobów. Możesz wdrapać się na górę kiedy będzie odwrócony, uaktywnić minę i zeskoczyć. Prościej jest sprowokować go, mówiąc wielokrotnie "Hello" (1), stojąc pod krawędzią platformy - Slig zejdzie na minę na dole - pamiętaj, aby odskoczyć! L, wyczekaj kiedy wyjdzie strażnik i wdrap się na platformę po lewej. Szarpnij wajchę tak, aby zmiażdżyć Sliga. Zeskocz i L, ustaw się z lewej strony dźwigni i szarpnij ją. 3xP, wskocz do rury, przełóż wajchę, rura, L, rura. Opanuj Sliga i zdetonuj go, wskocz do rury, pociągnij za pierścień, 2xD. Pojawi się Elum, 2xL, przeskocz z rozbiegu rozpadlinę, SAVEPOINT, L i wejdź w tunel.
SAVEPOINT, P, windą zjedź na dół. Każ Elumowi czekać, pogadaj z Mudokonem (1; 8-6-8-7), otrzymasz Spirit Rings, idź P. Wykonaj chant, aby zdetonować minę, wracaj L. Ponownie pogadaj ze strażnikiem, G,P, przełóż dźwignię, L,D,P, zjedź windą na dół, wykonaj chant, aby zdetonować miny. Wejdź na platformę i włóż łapę do maszyny. Wracaj na windę i jedź na górę, L, ponownie pogadaj ze strażnikiem, zabierz Eluma, do windy i na sam dół. Tam podaj Mudokonowi hasło (1; 6-6-8-7). Kiedy miny odjadą w prawo, błyskawicznie wykonaj chant (0). Dosiądź Eluma, weź rozbieg i przeskocz rozpadlinę. P.
SAVEPOINT. Przysuń się możliwie blisko wirujących min, wyczekaj odpowiednią chwilę i wykorzystując lukę między nimi, pędź P. Na następnym ekranie nie zatrzymuj się nawet na ułamek sekundy, gnaj w prawo, przesadź rozpadlinę i P. Tam czeka cię to samo - z tym, że skok jest podwójny. 2xP, SAVEPOINT,2xP, windą na górę. Elum zajmie się miodem - musisz go od tego odciągnąć. Stań na prawej windzie, zjedź na sam dół. P, SAVEPOINT, P, przeskocz rozpadlinę, P, SAVEPOINT. Uważaj na Sliga chodzącego w tle. Kiedy wyjdzie, dojdź do prawej krawędzi ekranu. Kiedy wróci, natychmiast biegnij P, przełóż dźwignię, wracaj L (najlepiej turlając się) i wskocz do rury. Weź kamień, wejdź na windę i jedź na samą górę. G, kucnij i poturlaj w lewo kamyczka. Tocz się L, powtórz hasło strażnika (1; 6-8-8-6-7). Otrzymasz Spirit Rings, wracaj P, windą w dół do poziomu, gdzie obżera się Elum. P, wykonaj chant, 2xG. Szarpnij wajchę, natychmiast D i uciekaj L, aż miniesz Eluma. Goniące cię pszczoły zatrzymają się na Elumie. Teraz zjedź z nim prawą windą na dół. Dosiądź swego wierzchowca i pędź co sił w nogach 5xP, przesadzając rozpadliny. SAVEPOINT.
Wskocz do rury, rozbrój bombę. Ostrożnie P, wyczekaj moment kiedy mina będzie przelatywać górą i turlaj się P. Wskocz do rury. Weź rozbieg i skocz w lewo, tak aby strącić kamień z worka. Skocz z powrotem w prawo, zjedź windą w dół. Z platformy weź kamień i rzutem w lewo zniszcz bombę. Wjedź windą G, skocz w lewo, zjedź lewą windą w dół, włóż łapę do maszyny. Wracaj G, skocz w prawo i idź P. Podaj Mudokonowi hasło (1; 8-6-8-8-7). Otrzymasz Spirit Rings, wracaj L i windą na sam dół. Idź L i stań tuż za krawędzią ekranu. Chant, potem opanuj i zniszcz obydwu Sligów w tle. Wskocz do rury, dosiądź Eluma i pędź 2xP. Stań na windzie i jedź na samą górę, P, przeskocz z rozbiegu rozpadlinę, P. SAVEPOINT. Przeskocz rozpadlinę, wejdź w tunel.
SAVEPOINT, zostaw Eluma (3), P, 2xD. Przełóż wajchę i natychmiast wracaj 2xG, L. Dosiądź wierzchowca i P. Wyczekaj moment, kiedy mina będzie się unosić i pędź 3xP, przeskakując kolejne rozpadliny. Nie masz czasu, gonią cię latające miny. SAVEPOINT, P. Zejdź z Eluma, 2xG. Opanuj Sliga, idź P, stań na windzie, zjedź odrobinę na dół, zastrzel śpiącego wartownika. Zjeżdżaj dalej, zeskocz z platformy, zabij drugiego Sliga. Przełóż dźwignię. Niech Abe zejdzie 2xD, dosiądzie Eluma i przeskoczy rozpadlinę. 2xP, SAVEPOINT. Zejdź z Eluma, przeskocz dziurę, P, dalej skradaj się P. Teraz poobserwuj ruchy latającej bomby - musisz przeskakiwać pomiędzy minami i natychmiast kucać, aby się z nią nie zderzyć. P, odpowiedz na zagadkę Mudokona (1; 8-6-8-8-6-7), cofnij się L i wykonaj chant. P, przełóż wajchę i wskocz w rurę. Z oddali opanuj Sliga i idź 3xP - zastrzel strażnika i sam skocz w przepaść. Niech Abe wskoczy do rury, L, dosiądź Eluma i pędź 5xP. Zostaw wierzchowca, dalej idziesz sam. Wejdź na platformę, zeskocz z drugiej strony, P, SAVEPOINT.
P, wskocz do rury. Powiedz "Hello" (1) i turlaj się w prawo i w lewo unikając miny (zaobserwuj schemat jej ruchów). Znajdź bezpieczny fragment i odpowiedz Mudokonowi (8-6-6-7). Potem wskocz w rurę. P, pogadaj z Mudokonem (1; 8-6-8-8-6-8-7). Teraz idź w prawo wykonując trzy skoki, P. Wskocz w rurę i idź P. Rozpocznij chant i natychmiast uciekaj L i wskocz do rury. Kiedy wylądujesz, biegnij z powrotem P i wskocz w portal.
Scrabanian Temple
(6 Mudokonów do uratowania)

SAVEPOINT. Poturlaj się w lewo. Tam otwórz portal i wskocz w niego.

Ukryty Obszar nr 13
      Poczekaj, aż Slig się uspokoi i opuść się na dół. Za jego plecami skradaj się do cienia po lewej. Kiedy będzie wędrował w prawo, podkradnij się do bomby, kucnij i rozbrój ją, potem natychmiast wracaj w cień. Ponownie za jego plecami skradaj się w stronę cienia po prawej, wejdź na górę. Opanuj jego ciało i L. Stań tuż za krawędzią ekranu i rozpoczyna kanonadę - kiedy odrzut cofnie cię na poprzedni ekran, wchodź ponownie i cały czas strzelaj. Musisz zabić łącznie 20 psów. Teraz zdetonuj Sliga, zeskocz i L. Opanuj i zdetonuj drugiego Sliga. P, otwórz portal, L, chant, P, wskocz w portal. Poturlaj się P.
Turlaj się P wykorzystując zasłonę z kamieni. Przeskocz minę i dalej turlaj się 2xP. Teraz podturlaj się do bomby i rozbrój ją. Wyczekaj moment, gdy nie będzie Sligów i przeskocz z rozbiegu miny. P, przeskocz ostatnią minę i wejdź w drzwi.
Lądujesz w centrum świątyni Scrabów. Podobnie jak w Paramonii, musisz teraz sforsować wszystkie obszary, zanim zostaniesz dopuszczony do głównych drzwi (screen obok).

Drzwi nr 1 - lewa część, środkowy poziom, lewe drzwi
      SAVEPOINT. Biegnij i skocz w lewo, na dole weź kamień, który strąciłeś. D, P, przeskocz rozpadlinę i stań na krawędzi. Kiedy Scrab się oddali zejdź na dół i turlaj się w prawo. Przełóż dźwignię i P, D. Rzuć kamieniem, aby zdetonować minę, potem poturlaj się w prawo i włóż łapę do maszyny. 2xP, G, zwisaj, dopóki Scrab nie odejdzie. Natychmiast wciągnij się i gnaj w prawo - wykonaj skok z zawisem. 2xP, chant, wejdź w drzwi.

Drzwi nr 2 - lewa część, środkowy poziom, prawe drzwi
      Na tym poziomie występuje mały bug - dotyczy on pierwszej i ostatniej rury, które nie zawsze wyrzucają Abe'a tam gdzie trzeba. Aby go ominąć, trzeba po prostu uparcie przestawiać wszystkie możliwe wajchy, aż w końcu wszystko zadziała.
SAVEPOINT. Kiedy Scrab będzie pod prawą ścianą zeskocz w lewo, przełóż wajchę i wracaj na platformę. Kiedy Scrab popędzi w lewo natychmiast zeskocz po prawej stronie i właź do rury. Wyrzuci cię powyżej, wejdź do kolejnej rury, tam biegnij prawo i znowu rura. Włóż łapę do maszyny. Kiedy Scrab będzie pod twoją platformą zeskocz w lewo i pędź L, na końcu wskocz na platformę. Teraz zeskocz wprost do rury. G, przełóż wajchę, D. Stań na metalowej płycie; kiedy Scrab będzie pod lewą ścianą pociągnij za wajchę i gnaj P. Tuż za krawędzią zwolnij i wskocz do pierwszej rury. Wylądujesz przy lampionie, przełóż wajchę i D. Wyczekaj moment i z powrotem pędź L na platformę. Zeskocz do rury, G, chant, wejdź w drzwi.

Drzwi nr 3 - lewa część, dolny poziom
      SAVEPOINT. Wyczekaj na właściwe położenie miny, potem skocz z rozbiegu w prawo, 3xD. Kiedy Slig na pierwszym planie będzie w pobliżu znaku "X" na podłodze, zrób krok. Slig zatrzyma się, wtedy szarpnij za wajchę i natychmiast chowaj się w prawo. Wyczekaj moment, kiedy Slig w tle będzie odwrócony, zeskocz na dół i schowaj się za głazem. Znowu wyczekaj i gnaj L. Za głazem wykonaj chant i opanuj Sliga. Stań po prawej stronie dźwigni, pociągnij ją i natychmiast strzelaj w lewo - pojawi się tam ze 20 psów. Idź P, zabij strażnika i zdetonuj Sliga. Niech Abe wskoczy do rury, P, włóż łapę do maszyny i znowu rura. Wykonaj chant i wejdź w drzwi.

Drzwi nr 4 - prawa część, najwyższy poziom,
      SAVEPOINT. L, wskocz na platformę i włóż łapę do maszyny. 3xP, na końcu błyskawicznie wskocz na platformę z rozbiegu i P. Przeskocz rozpadlinę i P. Zaatakuje cię Scrab, stań na windzie i jak najszybciej podjedź w górę. Potem zjedź z powrotem na dół, zaobserwuj jego ruchy i wskakuj z rozbiegu na platformę po prawej. Tam właź do rury, 2xP. Wyczekaj, kiedy Scrab będzie po prawej stronie, przełóż wajchę, po upadku natychmiast biegnij L - na końcu musisz się turlać. Przeskocz rozpadlinę, poturlaj się L i spadnij. Teraz z platformy skocz na windę i jedź na samą górę. Chant i wejdź w drzwi.

Drzwi nr 5 - prawa część, środkowy poziom, lewe drzwi
      SAVEPOINT. Odwróć się w lewo i skocz, 2xD. Niech Scrab zeskoczy na dół. Kiedy oddali się poza ekran złaź na dół i wskocz z rozbiegu na platformę po prawej. Przełóż dźwignię i znowu wykorzystując jego nieobecność, przejdź na platformę po lewej. Poczekaj aż Scrab będzie pod lewą ścianą, zeskocz i gnaj 3xL. Wejdź na platformę, włóż łapę do maszyny. Zeskocz i biegnij L, wskocz na platformę, wykonaj chant i wejdź w drzwi.

Drzwi nr 6 - prawa część, środkowy poziom, prawe drzwi
      SAVEPOINT. P, przeskocz rozpadlinę, P. Natychmiast odwróć się i uciekaj 2xL, wskocz do rury i z powrotem biegnij 3xP. Stań na windzie i zjedź w dół. P, odwróć się i uciekaj L, z rozbiegu wskocz na platformę. Kiedy Scrab stanie na windzie pociągnij za wajchę. Teraz zeskocz, przeskocz dziurę, P, przełóż wajchę, L. Z powrotem wejdź na platformę i wskocz do rury. Na górze wskocz do rury, włóż łapę do maszyny, L, przełóż wajchę, P, wskocz do rury. Zeskocz na windę i jedź na sam dół. P, chant i wejdź w drzwi.

Drzwi nr 7 - prawa część, dolny poziom, lewe drzwi
      SAVEPOINT. D, wyczekaj aż Scrab odejdzie w prawo, skocz w lewo i gnaj L, tam skok i wciągnij się na platformę. Poczekaj aż Scraby się zatłuką, potem powtórz numer - skok w prawo, gnaj P i znowu zawis na platformie i błyskawicznie wciągaj się. Teraz obejrzyj kolejną bitwę. Poczekaj aż zwycięski Scrab pójdzie pod lewą ścianę, skocz w prawo i gnaj 3xP. Na końcu ponownie skok z zawisem i wciągaj się na platformę. Przełóż wajchę, wyczekaj moment, potem skacz i powtórz bieg w lewo (3xL). Tam 2xG, przeskocz rozpadlinę w prawo, P, D, skacz w prawo i pędź 2xP - Scrab nie powinien cię gonić. Wskocz do rury, przełóż wajchę, P, włóż łapę do maszyny, P, rura. Znowu poczekaj, aż Scrab stanie pod platformą, skacz i biegnij 3xL, na końcu wciągnij się na platformę. Chant, poczekaj, aż Scrab oddali się, wtedy D i wchodź w drzwi - wcześniej możesz spenetrować sekret. W tym celu G i przeturlaj się L. Otwórz portal i wskocz.

Ukryty Obszar nr 14
      Zagadaj do Mudokona (1,2), zaciągnij go L i tam go zostaw (3). Wracaj P, ustaw się na krawędzi. Kiedy Scrab będzie daleko, D i pędź w lewo, turlając się przez rurę. Spadnij na końcu rury i natychmiast wciągnij się. G, pozostań w zawisie i obserwuj ruchy miny. Wyczekaj właściwą chwilę i G, tam chant, i 2xD, znowu uważając na minę. Na dole otwórz portal, poczekaj aż Scrab się oddali pod prawą ścianę, D i wskocz w portal.

Drzwi nr 8 - prawa część, dolny poziom prawe drzwi
      SAVEPOINT. Pędź 2xP i wskocz z rozbiegu na platformę. Przełóż wajchę, poczekaj, aż Scraby się pobiją. Kiedy jeden wygra, skocz w lewo i gnaj 2xL, na końcu wskocz na platformę i jedź windą na górę. Turlaj się L i natychmiast turlaj się P aż do dźwigni. Kiedy Scrab stanie na windzie pociągnij dźwignię dwa razy. Poczekaj aż winda wróci i L. Włóż łapę do maszyny. Możesz tu zgłębić kolejny tajny obszar

Ukryty Obszar nr 15
      Zjedź windą na dół, otwórz portal i wskocz w niego. Po wylądowaniu wykonaj chant i zwieś się na chwilę z platformy, aby Scrab przeskoczył na twoją stronę. Teraz zaczniesz sekwencję, którą będziesz musiał powtórzyć dwukrotnie, osobno dla każdego Mudokona: stań na krawędzi, powiedz (1,2), kiedy Scrab będzie po prawo spadnij, przeskocz z rozbiegu rozpadlinę po lewej, L, przeskocz rozpadlinę, wskakuj na platformę. Wykonaj chant i powrót: spadnij z platformy, skok przez rozpadlinę, P, kolejny skok i wdrapuj się na górę. Wykonaj bieg jeszcze dwukrotnie - na końcu, kiedy już uratujesz całą trójkę Mudokonów, nie wskakuj na platformę, tylko wskocz w portal który pod nią otworzyłeś. Wskocz na windę i jedź do góry.
P, windą zjedź na dół. Kiedy Scraby będą toczyć walkę zeskocz i biegnij 2xP, wdrap się na platformę, potem znowu P. Wykonaj chant i wejdź w drzwi.

Scrabanian Nest

      Wejdź w drzwi na dole pośrodku sali, Jesteś w sercu świątyni. Podobnie jak u Paramitów, cały level jest zaciemniony - możesz poznać w przybliżeniu jego topografię podróżując rurami. Ale i tak w ostateczności najlepszą nauką będzie praktyka...
SAVEPOINT. Pędź 3xP - na każdym ekranie jest jedna rozpadlina, na końcu musisz z rozbiegu zawiesić się i wciągnąć na wyższą platformę. Chwila oddechu i teraz błyskawicznie 2xG. Jedź windą na górę i gnaj P - wskocz z rozbiegu na windę pośrodku sali. Jedź do góry (zatrzymuje się na niższym poziomie) i natychmiast P - musisz skoczyć z samego końca i zawisnąć na wysokiej platformie. Natychmiast podciągaj się i skacz z rozbiegu w prawo. P, zacznij się turlać, kiedy spadniesz biegnij P, na końcu wskocz na wysoką platformę przy prawej ścianie. Teraz wykorzystaj moment, że Scrab stoi pod tobą - zeskocz i z biegu wdrap się na platformę przy lewej ścianie. Kiedy Scrab stanie na jednej z metalowych płyt pociągnij za wajchę. Zejdź na dół - musisz dostać się na prawą stronę. Uważaj na spadające pionowo głazy; nie dosuwaj się do samej krawędzi rozpadliny - głaz może cię zahaczyć! Wyczekaj chwilę i pojedynczymi skokami przedostań się w prawo. Pociągnij za dźwignię, potem wróć i wejdź w drzwi. Otwórz portal i wskocz w niego.
SAVEPOINT, wejdź w drzwi, L, przeskocz rozpadlinę, wejdź w drzwi, 3xP. Teraz wypróbuj swoją nową moc - wykonaj chant i obserwuj dzieło zniszczenia. Wejdź na platformę, zeskocz z drugiej strony, P, otwórz portal, wskocz w niego. Stockyards      SAVEPOINT, 2xG. Przejdź ostrożnie w prawo przez detektory ruchu, P. Na następnym ekranie biegnij P - będzie cię gonił pies; dalej wskocz na skarpę powyżej. Kiedy pies będzie pod tobą, skacz w lewo i gnaj 2xL, na końcu wskakuj na platformę - latająca mina powinna zniszczyć psa. Wracaj 2xP,G,P. Ostrożnie przechodź przez detektory ruchu, przeskocz minę i przełóż wajchę. Teraz wracaj L, D, P. Ostrożnie dojdź do krawędzi i skocz w prawo. Na dole zbierz kamienie i wracaj na górę. Rzucaj kamieniami, tak aby zniszczyć latającą minę - kiedy ci się to uda, jesteś już bezpieczny. Bierz kolejne kamienie i zniszcz z odpowiedniej odległości obydwie miny na górze. Potem znów zabierz kamienie, wejdź na górę i idź P - zniszcz cztery wirujące miny. Cofnij się po jeszcze jeden zapas kamieni, wróć tu, przeskocz rozpadlinę i P.
      SAVEPOINT. Wejdź na górę i przetocz się. Skocz z krawędzi i pędź 3xP (po drodze turlanie), na końcu wskocz z rozbiegu na platformę i idź P. Otwórz portal i zniszcz jednym kamieniem jak najwięcej bomb przy nim (stań przy lewej krawędzi i rzuć prosto w prawo). Wskocz w portal. SAVEPOINT. Zwiśnij na moment z platformy, tak aby włączył się sensor. Kiedy Slig spadnie, podciągnij się, odwróć i zeskocz. Teraz na tej minimalnej przestrzeni musisz się rozpędzić i skoczyć z rozbiegu, tak aby zawisnąć na platformie po prawej. Przejdź trzy kroki w prawo, kucnij i obróć się. Poturlaj kamień, tak aby zniszczyć miny przy dźwigni. Zeskocz na dół, przełóż wajchę. Wróć na platformę po prawej, P. Obudź psa i L. Zeskocz na dół i odsuń się jak najdalej w lewo. Wybuch rozsadzi psa - przeskocz miny, idź dolnym tunelem L, 2xD. Otwórz portal i wejdź w niego.



Rescue Zulag 1
(25 Mudokonów do uratowania)

      SAVEPOINT. Pogadaj z Mudokonem (1,2), zaprowadź go L, tam chant. 3xL, przeskocz rozpadlinę i zaopatrz się w granaty. Najpierw zniszcz za ich pomocą latającą minę, potem idź P i zlikwiduj strażnika (w razie potrzeby wróć po amunicję). Jeszcze raz zaopatrz się w granaty, wskocz na platformę, gdzie stał strażnik, przełóż dźwignię, D, P, wejdź w windę. SAVEPOINT, natychmiast biegnij 3xL i wskocz z rozbiegu na górną platformę. Opanuj Sliga i przywołaj psa (2). Idźcie P, kiedy pojawi się inny Slig każ psu zaatakować (3,2). 2xP i znowu (3,2), zabij psa. Idź P, przejdź ostrożnie pod ostrzami i P. Posuwaj się powoli w prawo - w pewnym momencie wyskoczy horda Slogów. Strzelaj miarowo w prawo, krótkimi seriami, aż zabijesz wszystkie. Zdetonuj Sliga.
L, chant, L, otrzymasz Spirit Rings, P, chant. Wracaj 7xP, na końcu przełóż dźwignię. Musisz teraz przeprowadzić wszystkich Mudokonów (z tych wszystkich siedmiu ekranów) w lewo do portalu (tego obok miejsca gdzie otrzymałeś Spirit Rings). Uważaj na ostrza! Potem wykonaj chant, L, odbierz Spirit Rings, L. SAVEPOINT, chant, 3xD, przełóż wajchę i wracaj 3xG, L. Opanuj i zdetonuj Sliga. Teraz wróć 2xP po Spirit Rings i 2xL. Odprowadź (1,2) Mudokona w lewo i zdetonuj minę (0). Idźcie P, tam każ mu spaść na dół i sam skocz za nim. Jeszcze raz D. Znajduj się tam portal z cyfrą - za każdym razem kiedy taki spotkasz musisz wprowadzać do niego naraz wskazaną ilość Mudokonów - wtedy otrzymasz sposobność skorzystania ze swojej supermocy. Wykonaj chant, kiedy obydwaj skoczą wracaj: 3xG, L. Pojawi się trzech Sligów - chant i podziwiaj swoją siłę. 2xP, odbierz Spirit Rings. 3xL, chant, przeskocz otwory i L
SAVEPOINT. Górą nadbiegnie Slig - kiedy będzie zeskakiwał, wdrap się na jego platformę, opanuj i zdetonuj go. Pociągnij za wajchę i natychmiast biegnij, aby wpaść do otwartej zapadni. Na dole natychmiast skradaj się w lewo w cień. Kiedy Sligowie będą odwróceni zeskocz w cień i przykucnij. Dolny Slig uda się w lewo - wtedy poturlaj tam za nim granat. Później stań i opanuj górnego Sliga. Zeskakuj 3xD (ostatni zeskok z rozbiegu, aby nie wpaść na minę). Powiedz (7) i szybko strzel do obu Sligów. Zdetonuj swojego "nosiciela". Teraz 2xD, odprowadź środkowego Mudokona w lewo. Kucnij z boku i granatem zniszcz minę na środku. Wyjdź na chwilę (2xG), aby odnowić portal, wróć, chant, G, chant, wskocz w portal. G, L. Opanuj jednego, potem drugiego Sliga. Idź L, krzyknij (7) i zabij strażnika, znowu L i powtórz tę akcję. Zdetonuj Sliga, L, powiedz (1,2), L, chant. Wejdź w drzwi.
SAVEPOINT, windą na górę, biegnij 2xL i wskocz z rozbiegu na platformę. SAVEPOINT, opanuj Sliga, zabij psa, L, krzyknij (7), zabij Sligów, zdetonuj strażnika. Zeskocz, L, opanuj górnego Sliga, L, zastrzel strażnika, zdetonuj się. Teraz niech Abe uratuje dwóch Mudokonów (zaprowadź ich 3xP do windy, na dół, chant) i wróci na to miejsce. Za dużą beczką D. Opanuj strażnika i zeskocz tak, aby wylądować przy prawej ścianie. Odwróć się L i strzelaj do oporu - z góry będą spadać kolejni Sligowie. Jeśli zabiłeś wszystkich, zdetonuj strażnika; jeśli nie, dokończ ich z góry granatami. D, chant i wracaj 3xG.
2xP, pociągnij za sznur i zeskocz przez zapadnię. Naładuj się granatami, opanuj jednego Sliga, krzyknij (7) i strzelaj. Zeskocz 2xD, (7), zastrzel obu Sligów, zdetonuj strażnika. Teraz zejdź na dół, zagadaj do Mudokona (1,2), sprowadź go 2xD, chant, wracaj 2xG. Chant i wskocz w portal. L, G, L, SAVEPOINT, zeskocz w pierwszą rozpadlinę i za dużą beczką zejdź w dół. Natychmiast idź w lewo i zwieś się z krawędzi platformy - kiedy Slig zeskoczy, podciągnij się. Opanuj go i schodź D. Zabij Sliga, D, krzyknij (7), zabij kolejnych strażników, zdetonuj się. Teraz zejdź 2xD, chant, i 3xG.
Przeskocz rozpadliny i L. Wejdź w drzwi, L, znowu w drzwi, 2xL. Wykonaj chant, za dużą beką zejdź w dół. Opanuj Sliga, zastrzel psa, 2xD, zabij strażnika, zdetonuj się. Sprowadź obydwu Mudokonów 2xD i wykonaj chant. Wracaj 3xG, P, chant i wskocz w portal. 8xP, wejdź w drzwi, potem skieruj się do windy.



Rescue Zulag 2
(9 Mudokonów do uratowania)

      SAVEPOINT. Skradaj się w lewo, wejdź na platformę i opanuj Sliga. L, podejdź do maszyny - powiedz (1), potem powtórz jej kod (8-6-6-8). Kiedy drugi Slig spadnie z góry, zabij go i zdetonuj się. L, G i windą na górę. G. Skieruj się do drzwi przy lewej ścianie.
SAVEPOINT. Pogadaj z Mudokonem (1,2), idź 2xP, tam go zostaw (3). Wdrap się na górę, pociągnij za dźwignię i natychmiast skacz na dół. Teraz błyskawicznie podskocz i zawiśnij na krawędzi, z której przed chwilą spadłeś. Kiedy Slig zeskoczy wciągnij się i opanuj go. Idź L, podaj kod do maszyny (1; 6-8-6), zastrzel Sliga, który się pojawi i zdetonuj się. Teraz niech Abe idzie L, sprowadzi Mudokona z góry, potem P i otworzy portal dla całej trójki. G, windą na sam szczyt, przełóż dźwignię po lewej i P. Wykonaj chant, za chwilę pojawi się Slig - opanuj go. Idź P, krzyknij (7) i strzelaj. Zdetonuj Sliga, P, chant i wracaj na sam początek poziomu. Wyjdź drzwiami, którymi przybyłeś. Następnie skieruj się do środkowych drzwi.
SAVEPOINT. Biegnij P, tam skok z rozbiegu z wiszeniem, zanim Slig cię zastrzeli - platforma jest słabo widoczna (w lewo od tablicy informacyjnej). Stamtąd opanuj Sliga, przywołaj psa (2), P, poszczuj psa (3), zastrzel go i zdetonuj się. D, P, przeturlaj się, P, uzupełnij zapas granatów, P i wskakuj na platformę. Kiedy Slig będzie spoglądał w prawo, skocz z krawędzi i pędź 2xL (z turlaniem). Teraz G, P i opanuj Sliga. Idź P i zastrzel psy wybiegające z prawej strony, przełóż dźwignię i zdetonuj się. Teraz niech Abe wraca do Mudokonów i doprowadzi ich do portalu. Chant, potem biegnij w lewo, aż do końca i wejdź w drzwi.
Ostatecznie skieruj się do drzwi przy prawej ścianie. SAVEPOINT. P, przeskocz miny, P, skradaj się P, G, L. Weź granaty i turlaj je tak, aby zniszczyć latającego droida. Opanuj Sliga i idź L, wprowadź go na miny. P, D, L, przełóż wajchę, P, jedź windą do góry. Kucnij i turlnij granat w stronę śpiącego Sliga, potem natychmiast wskakuj na platformę powyżej. D, przełóż wajchę, zjedź windą na dół. Zaprowadź obydwu Mudokonów do portalu (2xL) - ewentualne miny zniszcz granatami. Potem L i wejdź w drzwi. Zejdź D, wejdź do świeżo otwartej windy.

Rescue Zulag 3
(10 Mudokonów do uratowania - mapka obok)


      Po cichutku L, tam obudź Sliga i uciekaj P. Wskocz na wyższą platformę, stamtąd opanuj Sliga. Przywołaj psa (2), idźcie P, tam (3), zastrzel psa i zdetonuj się. D, P, przełóż dźwignię, 2xL, G, windą do góry. Skieruj się do drzwi na dole po prawej stronie.
SAVEPOINT. Idź 2xP, G i opanuj Sliga. Teraz L, stań przy dźwigni i pociągaj, kiedy któryś Slig będzie przechodził nad zapadnią - i natychmiast do nich strzelaj. Kiedy zabijesz wszystkich zdetonuj się. 2xL, pogadaj z Mudokonem (1,2), ustaw go dokładnie nad zapadnią i powiedz (3). Teraz P, D, L, pociągnij wajchę i znowu z nim pogadaj, P i otwórz mu portal. Wejdź w drzwi, SAVEPOINT. D, opanuj jednego strażnika, drugiego uśmierć. Idź P, zabij Sliga, za chwilę z sufitu spadnie czterech innych - zabij ilu się da. Za chwile pojawią się oni pod platformą Abe'a - wykonując chant doprowadź do tego, aby się pozabijali. Ostatnim idź 2xP, zabij psa, podaj hasło (1; 6-8-6). P, krzyknij (7) i strzel. Zdetonuj się. Teraz niech dojdzie tu Abe - otwórz portal dla Mudokonów, wracaj 3xL, przełóż wajchę i wracaj na sam początek (2xG, 2xL). Wejdź w drzwi po prawej stronie na górze.
SAVEPOINT. Kiedy mina zacznie lecieć w dół przeskocz z rozbiegu na środkową platformę, opuść się z drugiej strony. Wyczekaj moment, potem jak najszybciej przełóż wajchę, wejdź na środkową platformę z lewej strony i przeskocz z rozbiegu w prawo. P, po cichutku dojdź do krawędzi, zeskocz, skocz przez szczelinę i P. Po cichutku ustaw się po prawej stronie dźwigni, pociągnij za nią i błyskawicznie G. Jeśli masz granaty, spróbuj zniszczyć Sliga z góry. Potem skacz na windę i jazda do góry, tam przełóż wajchę i zaopatrz się w granaty. Zjedź na dół i zniszcz Sliga. L i poturlaj granat kolejnemu Sligowi. Przeskocz rozpadlinę, przełóż dźwignię, L, granatami zniszcz latające miny. Teraz P, pogadaj z Mudokonem (1,2), L, niech zielony ludek zeskoczy na dół, chant. Sam wespnij się i wejdź w drzwi, którymi przyszedłeś.
Wreszcie skieruj się w drzwi na górze po lewej stronie. SAVEPOINT. Przeskocz rozpadlinę i P. Tuż za krawędzią ekranu poturlaj śpiochowi granat i uciekaj L. Wróć P, zaopatrz się w granaty, G, P. Rzutem z daleka zniszcz latającego droida (musisz długo trzymać granat w dłoni, ok. 4 piknięć). Opanuj Sliga, przełóż wajchę i zdetonuj go. Teraz 2xD, z rozbiegu przeskocz w prawo uważając na spadające głazy. Teraz wykonaj skok z rozbiegu w lewo - schwycisz się niższej platformy. Opuść się na dół i L. Chantem zniszcz obu strażników, D, L, przeskocz rozpadlinę. Przygotuj się do szybkiej akcji: pociągnij za wajchę, przeskocz dziurę, P, z rozbiegu skok na platformę. Z góry opanuj i zdetonuj strażnika. Przeprowadź trzech Mudokonów (z tego ekranu oraz z ekranu po prawo) na windę i jazda na samą górę. Zostaw ich tam, idź 2xP, zabierz tamtego Mudokona i także sprowadź na windę. Teraz zjedź do tego poziomu, gdzie jest portal - wykonaj chant. Windą na dół, 3xP, chant. P, otwórz portal i wracaj 4xL. Winda jedz w górę - przełóż wajchę na lewej platformie i jedź wyżej wejdź w drzwi. Zeskocz i wejdź w drzwi prowadzące do windy do kolejnego Zulagu.


Rescue Zulag 4
(5 Mudokonów do uratowania - mapka obok)

      Wdrapuj się do góry 2x, poczekaj w zawisie, aż Sligowie odejdą i skradaj się w prawo. Wejdź w drzwi.
SAVEPOINT. Ustaw się z prawej strony wajchy, szarpnij i natychmiast biegnij w lewo i wskakuj na platformę. Opanuj Sliga, idź P - zabij dwóch strażników, zjedź windą na dół - kolejna dwójka, P podobnie - dwóch na wyższym poziomie, dwóch na niższym, zeskocz i idź L. Krzyknij (7) i zabij Sliga, zdetonuj się. Niech Abe idzie P, D, chant, P, D, P. Tutaj możesz zniszczyć śpiącego Sliga granatem, możesz też błyskawicznie się wturlać, odbezpieczyć bombę i odturlać w lewo. Kiedy Slig przestanie istnieć przełóż wajchę i zaprowadź Mudokona z góry do portalu (2xP). Potem wracaj, idź P i natychmiast za krawędzią ekranu odbezpiecz granat (trzymając "Z") - po czterech piknięciach rzucaj w prawo. Nie wycofuj się z ekranu, bo Slig przeżyje. Wejdź w drzwi.
SAVEPOINT. Kucnij, obróć się w lewo, odbezpiecz granat, po czterech piknięciach poturlaj go w lewo, sam jak najszybciej odtocz się w prawo. Wróć po granat przez drzwi, potem P. Kucnij, odbezpiecz i poturlaj go w stronę Sloga po trzech sekundach. Teraz przełóż wajchę, sprowadź Mudokona na dół i L, tam otwórz mu portal. Załatw kolejny granat, 2xP, powtórz numer z granatem, potem wykonaj to ponownie na kolejnym ekranie w prawo. Opanuj Sliga, idź L. Strzelaj krótkimi seriami do wybiegających Sligów - kiedy zabijesz wszystkie, zbliżaj się ostrożnie, za chwilę pojawi się jeszcze jeden. Przełóż dźwignię i zdetonuj się. Niech Abe idzie P i sprowadzi obu Mudokonów na dół, potem zaś 4xL i otworzy dla nich portal. Wejdź w drzwi. Upewnij się, że masz granat, a potem cofnij się z powrotem przez cały obszar, aż do miejsca gdzie rozpoczynałeś Zulag 4 (dwaj Sligowie wędrujący na dwóch poziomach).
Kiedy dolny Slig oddali się, skocz na jego platformę i zawiśnij. Znów wyczekaj moment, podciągnij się i ukryj się w cieniu. Skradaj się L, na następnym ekranie turlaj się aż pod ścianę. Odwróć się i zlikwiduj dolnego Sliga granatem. Wyczekaj moment, wskocz na wyższa platformę i ukryj się w cieniu. Kiedy Slig będzie przy lewej krawędzi biegnij 2xP. Wejdź w drzwi.
Idź P, opanuj Sliga. Podejdź do dźwigni, przestaw ją, natychmiast odwróć się w prawo i grzej krótkimi seriami do szarżujących Slogów - będzie ich około setki... Teraz idź L, stań przy dźwigni. Przełóż ją i strzelaj pojedynczo na przemian w prawo i w lewo - Slogi będą nacierać z obu stron. Kiedy sytuacja uspokoi się , zdetonuj Sloga. D, L, przetocz się L. Otrzymasz Spirit Rings, turlaj się P i chant. Wróć L, odbierz Spirit Rings, 2xP, chant. Teraz P - kiedy wyskoczy na ciebie Slog umykaj L i wskocz na platformę. Opanuj Sliga, zabij psa, idź P - strzelaj do psów wybiegających z prawej strony. Potem zdetonuj "nosiciela". Niech Abe idzie P i użyje maszyny "Do Not Touch". Po krótkimi filmiku P i wejdź w drzwi.

Boardroom
(1 Mudokon do uratowania)


      P, wejdź w drzwi. Zaczyna się odliczanie czasu - masz dwie minuty na przebycie tego poziomu. Biegnij i spadnij w lewo, potem w prawo. Z tej platformy weź rozbieg i skocz w lewo - zawiśniesz na ukrytej platformie. Podciągnij się, kucnij i w lewo. Przełóż wajchę i turlaj się L. Musisz teraz przebyć dwa spadające ostrza, za nimi D i ponownie przed nimi stajesz - tym razem masz je pokonać za pomocą trzech skoków w prawo. Na następnym ekranie dosuń się do pierwszej bomby i skokami z miejsca dostań się aż do dźwigni - przełóż ją, odwróć się i powtórz procedurę. L, ponownie trzy skoki przez ostrza, stań na windzie i D. Przeturlaj się w prawo i z krótkiego rozbiegu przeskocz trzy miny, P - tam czeka cię to samo. Po zeskoczeniu idź L, kucnij i rozbrój po kolei trzy miny. Powiedz do Mudokona (1,2) i idź P - tu otwórz dla niego portal. Pociągnij za sznur z uchem. W sali konferencyjnej wykonaj chant, potem pociągnij za wajchę.
Nadchodzi pora rozliczenia: jeśli w trakcie gry uratowałeś co najmniej 50 Mudokonów, obejrzysz pozytywne zakończenie. Jeśli nie - żegnaj Abe...

~by Alvarez
~czerwiec 2000 r.
~źródło www.oddworld.prv.pl


"I love it when a plan comes together"


http://images4.wikia.nocookie.net/__cb20081215131153/metalslug/images/6/69/Dicokka.gif

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.cs-dziupla.pun.pl www.pokemon-rpg.pun.pl www.sticklife10.pun.pl www.naruto1357.pun.pl www.mythbusters-pogromcy.pun.pl